FANDOM

Wygnana wróżka, najprawdopodobniej duszek, mieszkająca przy ulicy Tu Do. Przez miejscową ludność jest znana jako uzdrawiaczka, która za leczenie przyjmuje wino ryżowe. Jak większość wróżek posiada dar języków. Prawdopodobnie przez większość czasu jest pijana.

DHIP

Wygląd Edytuj

Podczas spotkania z Artemisem Fowlem siedziała na macie z rafii i była ubrana w brudną chustę. Jej dłonie były szponiaste, zielone i nakrapiane. Posiada długi, haczykowaty nos, spiczaste uszy, wąskie oczy (choć możliwe, że było to jedynie podejrzliwość w stosunku do chłopca), oraz miękką, obwisłą, zniszczoną przez alkohol skórę.

Wystąpienie Edytuj

Po raz pierwszy w serii, choć nie chronologicznie, pojawiła się na początku książki "Artemis Fowl". Artemis uraczył ją wtedy wodą święconą w półlitrowej butelce po najlepszej irlandzkiej whisky. Później wstrzyknął jej:

  • W ramię - wodę ze źródła wróżek bijącego sześćdziesiąt metrów pod świętym kręgiem Tary jako odtrutkę na wodę święconą.
  • W tętnicę szyjną - wirusa żywiącego się alkoholem, zmieszanego z czynnikiem wzrostu, który miał wypłukać z jej ciała wino ryżowe, zlikwidować uzależnienie, a nawet podleczyć chorą wątrobę.

W zamian wróżka udostępniła mu na pół godziny swoją księgę. Po raz drugi w serii pojawiła się w "Kompleksie Atlantydy", kiedy Przewrot Bulwa wspominał, jak jakieś sto lat wcześniej pewna wróżka z Ho Shi Min za niebotyczną cenę (choć zapłaciłby więcej) wyjawiła mu, jak udało jej się zachować magię.

Cytaty Edytuj

Wróżka gestem wskazała odrażający śmietnik wokół siebie.

- A myślisz, że to mi się podoba? Chcę znowu latać.

~ Artemis Fowl, rozdział 1

" Korzeń mandragory i wino ryżowe. Nie przywrócą ci magii, kapitanie, ale ilekroć spożyjesz je razem, zyskasz jedną iskierkę. Jedną, jedyną iskierkę, to wszystko. Korzystaj z tej sztuczki rozważnie, mój kapitanie, inaczej może ci zabraknąć tej iskierki, kiedy będziesz jej najbardziej potrzebował."

~ Kompleks Atlantydy, rozdział 7