FANDOM

Uprowadzenie

Uprowadzenie to legendarny, szesnasty obraz z serii o życiu wróżek Hervégo. Wieść niesie, że podarował on go pięknej tureckiej dziewczynie, którą spotkał na Polach Elizejskich. Dziewczyna bez skrupułów złamała malarzowi serce, sprzedając płótno za 20 franków brytyjskiemu turyście. Parę tygodni później obraz skradziono z domu Anglika. Uważa się, że od dnia, w którym Hervé ukończył swoje arcydzieło, skradziono je 16 razy. Kradzieże te od miliardów innych różnił fakt, że już pierwszy złodziej postanowił zachować obraz dla siebie. Następni uczynili to samo.

Uprowadzenie stało się dla kryminalistów tym, czym dla artystów nagroda Turnera. Pod koniec XX wieku zaledwie tuzin osób wiedziało o jego istnieniu, zaś garstka o miejscu jego przechowywania.

Znane są jedynie cztery spośród osób, którym udało się uprowadzić Uprowadzenie:

  • Franz Herman - ukradł obraz, gdy nie miał jeszcze ukończonych 18 lat. Zrobił to w 1927 roku, kiedy wystarczyło jedynie zwędzić neseser.
  • Artemis Fowl II - ukradł obraz w wieku 14 lat i 3 miesięcy. W tym celu włamał się w biały dzień do skrytki depozytowej w jednym z najlepiej zabezpieczonych banków na świecie - Banku Międzynarodowego w Monachium. Był jednocześnie ostatnim, który ukradł ten obraz, gdyż wysłał go zwyczajnie pocztą do galerii Luwr w Paryżu.