FANDOM

Przewrot (ew. Turnball) Bulwa to elf występujący w książce "Artemis Fowl : Kompleks Atlantydy" oraz krótkiej opowieści "Skrzat" zamieszczonej w książce "Kartoteka Artemisa Fowla".

Życiorys Edytuj

Przewrot Bulwa jest starszym o jeden wiek bratem Juliusza Bulwy. Żyjąc wśród pobratymców był kapitanem w SKR, nosił żółty mundur z koronkowym kołnierzykiem, który pozostawił sobie i nosił aż do akcji w Skrzacie.

Przewrot Bulwa był zdrajcą Ludu, w historii starożytnej zajmował całą stronę w dziale o oszalałych kryminalistach. Do jego zbrodni należało m.in. próba zatopienia części Oazy tylko po to, by pozbyć się konkurenta próbującego wypchnąć go z nielegalnego interesu w kopalni. Powstrzymał go jego młodszy brat, ratując tym samym miasto. Przewrot uciekł do świata ludzi gdzie ukrywał się przez około 500 lat, mieszkał w 96 domach. W XVIII wieku miał wille niedaleko Nicei - którą musiał spalić do fundamentów ponieważ Juliusz Bulwa dreptał mu po piętach. Przewrot ogołocił również ze złota skarbiec Pierwszego Banku Chochliczego i zmanipulował wyniki finału Turnieju Stulecia w chrupówkę.

Kapitan Przewrot uleczył Unixa, gdy ten był w stanie śmierci klinicznej resztką swojej magii. Unix został jego oddanym sługą, lecz Bulwa nie był pewien czy ten go kocha czy nienawidzi za uratowanie życia.

SKRZAT Edytuj

Przewrot porwał Majora Zimozielonego w porcie w Sydney. Major śledził właśnie Gnoma, lecz okazało się że była to pułapka zastawiona przez Przewrota. Po torturowaniu Zimozielonego - za pomocą pająka, major wyjawił miejsce i czas inicjacji SKR prowadzonej przez Juliusza we własnej osobie.

Tydzień później na wyspie Tern Mór obok wybrzeży Irlandii, Przewrot z pomocą Unixa i Boba zastawił pułapkę na swego brata. Była to akurat inicjacja Holly, która wraz z Trouble Morszczynem została schwytana przez Unixa i Boba. Przewrot wykorzystał Holly jako żywą przynęte, jednak ta zdołała ostrzec komendanta Bulwę. Juliusz Bulwa w wyniku podstępu dał się złapać swojemu bratowi, który postanowił że będą tacy sami, w tym celu chciał pozbawić Juliusza magii trzymając go w ludzkim domu.

Holly Nieduża powstrzymała plan Przewrota, uratowała komendanta i kapitana Morszczyna. Przewrot został prawie złapany, nie chcąc wylądować w więzieniu połknął pająka próbując się zabić. Został "uratowany" przed samobójstwem i aresztowany.

Kompleks Atlantydy Edytuj

Miał żonę Leonorę Carsby, którą poznał na dalekiej hawajskiej wyspie o nazwie Lehua latem 1938 roku. Miał na tym niezamieszkanym lądzie zimową rezydencję, pijał tam wino i słuchał jazzowych płyt, obmyślając kolejny skok.

Pod jego rozkazami znajdowali się m. in.: