FANDOM

UWAGA SPOILER! Poniższy tekst może zawierać kluczowe informacje. (Pomiń)

Zakodowana wiadomość z pierwszego angielskiego wydania książki "Ostatni Strażnik", w tłumaczeniu Emily Elizabeth Fowl brzmi:

Ostatnia Wola i Testament Artemisa Fowla II

Ostatnie pragnienia Artemisa Fowla w przypadku jego śmierci z rąk chochliczki Opal Koboi. Jeśli przetrwa czterdzieści osiem godzin od czasu napisania, ten testament stanie się nieważny i nie będzie miał żadnego znaczenia prawnego w żadnym sądzie, ludzkim czy wróżkowym.

Ja, Artemis Fowl Drugi, w pełni władz umysłowych i częściowo zdrowy na ciele, pozostawiam mój majątek i porady jak następuje.

Dla mojego ojca pozostawiam trzysta milionów dolarów w obligacjach na okaziciela, które są ukryte, wierzcie lub nie, pod moim własnym łóżkiem, ostatnim miejscu, które ktokolwiek by przeszukał i prawdopodobnie najbardziej zaminowanym miejscem na Ziemi, Butler będzie wiedział, jak wyłączyć zabezpieczenia. 

Dla mojej drogiej matki, pozostawiam mój portfel akcji, w tym moje udziały w funduszach etycznych i zarejestrowanych organizacjach charytatywnych, którymi jak wiem zarządza ze swoją zwykłą moralną determinacją, a także przekazuję jej dom handlowy na Piątej Alei w Nowym Jorku, który planowałem dać jej na urodziny. 

Życzę sobie by mój brat, Myles, odziedziczył moje laboratorium i całe jego wyposażenie, z dostępem do specjalnego pokoju z planami przyznanym mu w jego ósme urodziny, kiedy będzie dość dojrzały, by poradzić sobie z innymi wymiarami, obcymi i podróżami w czasie. 

Dla mojego brata Becketta zakupiłem życiowy zapas szlamu, więc może zamieniać się w szlamowego potwora tak często, jak mu się spodoba. Pragnę także by Beckett otrzymał farmę mrówek, pod warunkiem złożenia obietnicy, że nie zje żadnej mrówki. 

Mój wierny ochroniarz, Butler, ma oczywiście prawo do swojego hojnego pakietu odpraw i nie ma obowiązku pozostać na służbie, lecz byłoby mile widziane, jeśli jego umowa zostałaby przedłużona i pozostał na usługach rodziny Fowl. Oprócz jego emerytury, życzę sobie, by Butler stał się legalnym właścicielem apartamentów, w których mieszka od mojego urodzenia i dojo, gdzie próbował nauczyć mnie walczyć. 

Dla Julii Butler, która tak wiernie chroniła moich braci, pozostawiam mój system dźwiękowy, oparty na technologii żelowych głośników, które powinny nawet jej kolekcję nowoczesnej muzyki uczynić mniej napastliwą. Pozostawiam jej także trzy sportowe samochody i życiową subskrypcję kanału zapaśniczego.  

Mojej przyjaciółce, Kapitan Holly Niedużej z Sił Krasnoludzkiego Reagowania, pozostawiam trzydzieści siedem sztabek złota, które był ceną za jej uwolnienie tyle lat temu. Wiem, że nigdy nie będę mógł wynagrodzić ci tego przestępstwa, lecz mam nadzieję, że będziesz myślała o mnie jako przyjacielu, kiedy będziesz o mnie myśleć. 

Krasnalowi Mierzwie Grzebaczkowi pozostawiam chłodnię we wschodnim Londynie, która jest zaopatrzona w wystarczającą ilość mrożonych kurczaków, by zaspokoić nawet jego apetyt na kilka dziesięcioleci.

Dla centaura Ogierka pozostawiłem plany międzygwiezdnego statku, który jest tak zaawansowany, że wygląda jak balon na gorące powietrze. Ukryłem plany wewnątrz jego własnego systemu, gdzie nigdy nie przyszłoby mu do głowy ich szukać. By je znaleźć, Ogierek musi otworzyć jego własne zabezpieczone akta o mnie, mrugnąć osiem razy i powiedzieć: „Artemis Fowl jest mądrzejszy ode mnie”. Jeśli to nie zadziała, przynajmniej będę uśmiechał się na tamtym świecie.

Zakończyła się strefa zagrożona spoilerami