FANDOM

Mały Lud, nieformalnie znany jako wróżki to w większości mieszkańcy Niższej Krainy. Każdy gatunek, za wyjątkiem trolli i centaurów, posiada swoją magię, którą może utracić, kiedy nie przestrzega praw zapisanych w księdze. Z wszystkich ośmiu głównych rodzin, jedynie duszki zachowały skrzydła.

Historia Edytuj

Mały Lud żył kiedyś na powierzchni ziemi, w Starym Kraju nazywanym przez nie Eiriu (Irlandia) - w niej podobno "zaczął się czas". Eiriu (Irlandia) jest najbardziej magicznym miejscem na całym świecie i dlatego posiada najwyższy poziom dostrzeżeń Małego Ludu.

  • 10 000 lat temu w Eiriu starożytna rasa wróżek De Danann pokonała demona Fomoriana, wykuwając potęgą swych czarów słynną Groblę Olbrzymów.
  • W Eiriu znajduje się Lia Fail - skała środka wszechświata, gdzie koronowano królów wróżek i wiele wieków później człowieka imieniem Ard Ri. Nieopodal Lia Fail znajduje się Tara (najlepsze źródło magicznej mocy).

Główne rodziny Edytuj

Zasadniczo "wróżki" Edytuj

  • Gremliny
  • Krakeny
  • Trolle
  • Jednorożce

Niewróżki Edytuj

Uwagi Edytuj

Mimo że trolle, gremliny i krakeny są wróżkami (a przynajmniej w jakimś stopniu z nimi spokrewnione), nie należą one do ośmiu głównych rodzin. Prawdopodobnie ze względu na to, że nie są samoświadome, lub też ze względu na niehumanoidalne kształty.

Jednorożce, spokrewnione z centaurami, także są wróżkami, lecz wymarły.

Ludzie posiadali kiedyś magię, zanim zdecydowali uciec od Ludu. Potrzebne źródło

Edytuj