FANDOM

Krasnale to jedna z rodzin wróżek. Pomimo grubej skóry są bardzo wrażliwe na światło słoneczne. Osobniki męskie wzorem niektórych przedstawicieli gadów potrafią rozewrzeć stawy szczękowe, co pozwala im pożerać kilka kilogramów gruntu na sekundę. Wchłonięty surowiec zostaje poddany nadzwyczaj sprawnej przemianie materii i wydalony z drugiego końca.

Badania wykazały, że krasnale są najbardziej długowieczne ze wszystkich wróżkowych ras. Podobno w Poll Dyne żyje górnik, który ma dwa tysiące lat.

W kulturze wróżek funkcjonuje powiedzenie: "Gładki jak zadek krasnala".

Pierwszą rzeczą, na jaką zwraca uwagę potencjalna partnerka są zęby.

Sporą rolę w wychowaniu małych krasnali mają ich matki wraz z dużymi, drewnianymi łyżkami.

Ze względu na wyjątkowe położenie krtani wszystkie osobniki płci męskiej maja właściwie taki sam głos.

Krasnale są najchojniej obdarowane przez matkę naturę. Oprócz magii, której zwykle nie używają i zdolności drążenia tuneli, o której wie każda wróżka, potrafią:

  • pić przez pory skóry, co jest szczególnie przydatne przy obwałach, zaś kiedy przez dłuższy czas nie ugaszą pragnienia, ich pory zamieniają się w maleńkie ssawki.
  • używać swojej śliny w wielu czynnościach - jest ona fluorescencyjna, po wypluciu tężeje, utwardza ściany tuneli, a także zawiera środek usypiający, który zadziała po obśinieniu głowy ofiary.
  • przebić się tunelem na otwarte morze bez najmniejszych dolegliwości - sprawiają to bakterie Methanobrevibacteria Smythii, będące produktem ubocznym wzdęć.
  • używać włosów z brody jako wytrycha, klucza, nici chirurgicznej (używane w nagłych wypadkach, zalepiane śliną, działa tylko na krasnale, ponadto włosy danego krasnala pomogą tylko jemu - gdyby ktoś inny wbił sobie w skórę jeden z ich włosów, dostałby jedynie zakażenia.), radaru, dodatkowej kończyny, schowka na przekąski oraz jako czujnika czyichś uczuć.
  • korzystać ze swojego tylnego wyjścia jako napędu - więcej na ten temat możesz znaleźć w artykule Rodzaje krasnalich gazów.

Znanymi przedstawicielami tego gatunku są: