FANDOM

Juliusz Bulwa (†)
JulBulTab
Imię Juliusz
Nazwisko Bulwa
Rodzina Przewrot (brat)
Kolor oczu Brudnobrązowy
Kolor włosów Nieznany
Występowanie Artemis Fowl, Artemis Fowl: Arktyczna Przygoda, Artemis Fowl: Kod Wieczności, Artemis Fowl: Fortel Wróżki

Juliusz Bulwa to elf o mocnej, szerokiej klatce piersiowej, krótko ściętych, gęstych włosach i cygarem z suszonych leśnych grzybów wciśniętym w kącik ust. Jest bezpośredni i nie przejmuje się czyimś zdaniem, co świetnie ilustrują poniższe przykłady:

  • "Masz dwadzieścia minut, żeby się rozpłakać albo zmówić modlitwę, albo zrobić to, co w takich przypadkach robią kobiety" ~ Kartoteka Artemisa Fowla, SKRZAT, rozdział 3
  • "Potem możecie robić, co chcecie - zrzędzić, napychać kałduny, albo zająć się czymś, co zwykle robią cywile." ~ Artemis Fowl, rozdział 5

Do swoich podwładnych odnosi się z niechęcią i lekceważeniem, dopóki nie zasłużą sobie na lepsze traktowanie, zaś gdy robił się nerwowy, wywalał ludzi na zbity pysk. Jednak ma do tego prawo - jest komendantem i ma na koncie więcej udanych akcji niż jakikolwiek inny oficer w historii służb. Śmiało można powiedzieć, że jest numerem jeden SKR. Dopełnieniem tego jest fakt, że ustanowił rekord prędkości przelotu w początkach XX wieku.

Zawsze lubił historię, zwłaszcza taktykę wojskową. Gdy miał 6 lat, wiedział dokładnie, co król Paproć powinien był zrobić podczas bitwy pod Ochre Stew. Gdyby to Juliusz był jego taktykiem wojskowym, być może jego dynastia rzadzilaby jeszcze kilka wieków.

Wychował się w jednym tunelu z Wrzoścem Pałką i byli przyjaciółmi przez jakieś 500 lat - dopóki Wrzosiec nie zdradził go podczas Oblężenia Dworu Fowlów.

W Akademii nauczył się ludzkich liczb.

Jako nowicjusz dostał naganę z powodu przelotu nad Alpami.

Lubi wrzeszczeć na innych prawie tak samo, jak cytować "Czarnoksiężnika z krainy Oz"- był bardzo dumny, że troje jego krewnych załapało się do obsady filmu. Posiada dar języków, jak wszystkie wróżki, jednak mówienie po Błotniacku przyprawia go o ból głowy.

Miernikiem powagi sytuacji jest dla niego to, jak ludzie go nazywają - im bardziej poufny stopień w skali od "Komendanta" do "Juliusza", tym poważniejsza sytuacja.

W wywiadzie w "Kartotece" powiedział, że "Rzadko się uśmiecham, nieczęsto chichoczę, a głośno się nie śmiałem od dwustu lat. (...) Jeśli ktoś twierdzi, że słyszał mój głośny śmiech, poproszę o nazwisko i stopień służbowy tej osoby". No cóż, po dokładnym przejrzeniu książek okazuje się, że raz parsknął, 14 razy się uśmiechnął, raz zachichotał i aż SZEŚĆ razy głośno się zaśmiał. Świadkami tego byli:

O+JBl

Jego rola w serii:

  • Kartoteka Artemisa Fowla - W opowiadaniu SKRZAT przeprowadza inicjację kadet Niedużej, którą przejmuje jego brat, obecnie przestępca, Przewrot BulwaW opowiadaniu "Siódmy krasnal" jego rola kończy się na odebraniu meldunku od Ogierka i wysłaniu kapitan Niedużej na zwiad, by sprawdzić, co znów wykombinował ten nieznośny Fowl. Ponadto w książce znajduje się wywiad z nim.