FANDOM

Julia Butler
JulButTab
Imię Julia
Nazwisko Butler
Rodzina Domowoj Butler
Kolor oczu Nieznany
Kolor włosów Blond
Występowanie Artemis Fowl, Artemis Fowl: Kod Wieczności, Artemis Fowl: Kompleks Atlantydy, Artemis Fowl: Ostatni Strażnik

Julia Butler - młodsza o około 20 lat siostra Domowoja, urodzona w Chicago.

Julia

Rozpoczęła treningi w wieku czterech lat. Codziennie po wyjściu z przedszkola udawała się pod eskortą swojego brata do sali treningowej we dworze Fowlów, gdzie brat szkolił ją w rozmaitych sztukach walki. Mając osiem lat, miała już czarny pas trzeciego dan w siedmiu dyscyplinach. W wieku lat jedenastu wyrosła ze wszelkich pasów.

Od trzynastego do osiemnastego roku życia była pracowitą i lokalną domowniczką Fowlów (przez 6 miesięcy na rok).

JiDB

Zgodnie z tradycją, po ukończeniu lat dziesięciu, Butlerowie płci męskiej wstępowali do Akademii Ochrony Osobistej Madame Ko, gdzie sześć miesięcy każdego roku poświęcali nauce zawodu, a drugie sześć - ochronie jakiegoś niezbyt ryzykownego pryncypała. Kobiety Butlerów zazwyczaj szły na służbę do bogatych domów. Julia postanowiła, że połączy obie te funkcje: co roku sześć miesięcy spędzała z Angeliną Fowl, a następnie doskonaliła swoją sztukę w obozie szkoleniowym madame Ko. Była pierwszą kobietą w rodzinie Butlerów, która wstąpiła do Akademii, oraz piątą w ogóle, której udało się zdać egzamin sprawnościowy. Pobierała nauki w japońskich górach Utsukishigahara.

JButler01

Na swoje 18 urodziny dostała grubą, prążkowaną dżudogę, dwa obciążone noże do rzucania oraz nagranie wideo z meczu o mistrzostwo świata w wolnej amerykance. Potrafiła wtedy trafić w ruchomy cel z każdej broni, jak istnieje, rzucić większość ludzi bardzo daleko, z zawiązanymi oczami rozebrać i złożyć dziewięćdziesiąt procent produkowanych na świecie typów broni, prowadzić dowolny wehikuł, zrobić makijaż w czasie poniżej czterech minut oraz - pomimo olśniewającej, euroazjatyckiej urody - wtopić się w każdy tłum niczym tubylec.

W czasie oblężenia Dworu Fowlów nie pełniła znaczącej roli. Została zmesmeryzowana przez Holly, zaatakowana przez trolla oraz uśpiona przez Artemisa.

Po raz kolejny pojawia się dopoero w "Kodzie Wieczności". Współdziała wtedy z Mierzwą. Po akcji ma wymazaną pamięć, podobnie jak Artemis i Butler. Zachowuje nieświadomość co do istnienia wróżek aż do "Kompleksu Atlantydy". Artemis wysłał wtedy do Butlera SMS-a, podpisanego jako napisany przez Julię, która przebywała wtedy w Meksyku, walcząc na ringu pod pseudonimem "Jadeitowa Księżniczka". Jej atrybutem jest jadeitowy pierścień, którym związała warkocz.

W "Ostatnim Strażniku" jest nianio-opiekunką Mylesa i Becketta. Zostaje opanowana przez Bellico, przez co nie bierze czynnego udziału w kolejnych wydarzeniach.

Prawdopodobnie w dalszym ciągu ochraniała bliźniaków, chociaż jej dalsze losy nie są znane.