FANDOM

Zakodowana wiadomość z pierwszego angielskiego wydania książki "Fortel Wróżki", w tłumaczeniu Emily Elizabeth Fowl

List rekrutacyjny od centaura Ogierka, doradcy technicznego Sił Krasnoludzkiego Reagowania.

Zaufany sojuszniku, jeżeli odkodowałeś tę gnomicką wiadomość to jesteś podoficerem w Siłach Krasnoludzkiego Reagowania. Nie będziesz świadomy tego faktu, ponieważ praktykujemy w SKR wymazywanie pamięci naszym ludzkim sojusznikom. Z tego powodu nie pamiętają rekrutacji. Jeżeli nie pamiętasz wróżkowego Ludu lub naszego podziemnego miasta, to nie możesz zdradzić naszego istnienia chciwym ludziom.

Oczywiście nie wszyscy ludzie są chciwi. Ty, delegacie, jesteś szlachetnym członkiem swojego ludu. A także mądrym. Zatrudniamy tylko najlepszych.  Nasz Departament Inteligencji zbadał twoją kartotekę i stwierdził, że nadajesz się na członka SKR.

W tej chwili jesteś jedynie podoficerem. Żeby stać się pełnoprawnym oficerem musisz wykonać cztery zadania.

Numer jeden: Odszyfruj tę wiadomość. Coś, co już kończysz. 

Numer dwa: Ocal życie przedstawiciela innego gatunku. Możesz wykonać tę czynność na wiele sposobów. Otwórz okno, wypuszczając uwięzioną muchę. Zbuduj sadzawkę dla ptaków w ogrodzie. Uwolnij mysz z pułapki. 

Numer trzy: Osiągnij doskonały wynik w szkolnym teście lub pracy domowej. W tej pracy musisz być równie inteligentny, jak i wysportowany. 

Numer cztery: Myj się codziennie przez tydzień. To może być trudne zadanie, szczególnie dla ludzkich chłopców, którzy nie lubią kontaktu z wodą. Jeśli zamierzasz pracować pod ziemią, często w ciasnych tunelach, z pewnością doceniłbyś wspólnika który nie cuchnie niczym krasnal – samotnik. 

Kiedy ukończysz te czynności, musisz przywołać oficera rekrutującego za pomocą starożytnej metody. Idź na podwórko lub najbliższy zielony teren. Upewnij się, że nikt cię nie obserwuje. Znajdź miękki kawałek ziemi i wykop piętnastocentymetrową dziurę za pomocą uchwytu miotły lub krótkiego kija. Kiedy twój otwór będzie gotowy, wystukaj litery S K R w końskim kodzie.

Kod dla S K R jest następujący: 

S: stuk stuk podryg stuk

K: podryg podryg stuk

R: stuk podryg wierć

Powtórz to co najmniej sto razy, a nasze podziemne czujniki wychwycą wibracje i wyślą oficera SKR wraz z twoim mundurem i rozkazami.

Powodzenia, delegacie.

Ogierek.

Zakodowana wiadomość z kolejnych wydań angielskiej książki, w tłumaczeniu Emily Elizabeth Fowl,brzmi:

Nigdy nie powstały żadne badania naukowe na temat krasnoludzkich zdolności . Wszystko co o nich wiemy jest oparte na folklorze i legendach. Najbardziej znaną z tych umiejętności jest krasnala zdolność kopania tuneli, w której jedzą ziemię i powietrze tuż przed wydaleniem ich drugim końcem.

Choć rzeczywista siła tego wybuchu nigdy nie została zmierzona, kilku świadków zgłosiło pęknięte szyby ponad dwadzieścia metrów dalej. 

Mówi się, że mistrz przetwórstwa może tak precyzyjnie ustawić swoją emisje gazów, że zamiast szerokiego wybuchu wzdęć strzelają skoncentrowaną kolumną wiatrów. 

Legenda głosi, że jeden mistrz przetwarzania (z pewnością Papla Kulaczek) był tak dokładny z tymi kolumnami, że mógł przełączyć włącznik światła znajdujący się po drugiej stronie pokoju.

Krasnale używają własnych terminów na określenie siły ich gazów. „Luźna koszulka” jest łagodną emisją, która ledwo może nadmuchać dziecięcy balon. „Rozpruwacz spodni” jest mocniejszym podmuchem wiatru, który na pewno zrobiłby dziurę w nawet najbardziej wytrzymałym materiale. „Od zera do sześćdziesiątki” jest już kolosem i może podrzucić tego, który dopuści do tak niebezpieczne prędkości. „Zapnij pasy” jest prawie tak silny jak prędkość maksymalna i może nawet pozwolić krasnalowi na lot. I wreszcie legendara „Ciemna strona Księżyca”, lub po prostu „ciemna strona”. Jeśli zostanie uwolniony na szczycie góry, może umieścić krasnala na orbicie.

Nie ma żadnych dowodów na to, że ciemna strona jest czymś więcej niż mitem. Mimo wszystko, jeśli zobaczysz krasnala na szczycie góry z czerwoną twarzą, kryj się. Nigdy nie można być ZBYT ostrożnym w przypadku krasnalich wiatrów.

Oba teksty zostały napisane po gnomicku.