FANDOM

Ósma rodzina wróżek. Dziesięć tysięcy lat temu, tuż po bitwie pod Taillte odmówiły przeniesienia się pod ziemię, opowiadając się za umieszczeniem ich wyspy poza czasem i życiem w izolacji.

Są wyjątkowe pośród wszystkich stworzeń na ziemi. Ich wyspa, Hybras, to tak naprawdę olbrzymi odłamek skały księżycowej, który spadł na Ziemię w okresie triasu, kiedy w Księżyc uderzył meteoryt. Jak domyśla się Sekcja Ósma na podstawie naskalnych rysunków wróżek i wirtualnych modeli, księżycowa skała uderzyła prosto w strumień lawy i częściowo wtopiła się w jej powierzchnię.

Demony są potomkami księżycowych mikroorganizmów, które kiedyś żyły wewnątrz tej skały. Są bardzo podatne i fizycznie, i psychicznie na przyciąganie Księżyca, nawet lewitują podczas pełni. Właśnie to przyciąganie przenosiło je z powrotem w nasz wymiar. Musiały mieć na sobie coś srebrnego, żeby jakoś przeciwdziałać grawitacji Księżyca. Srebro było najskuteczniejszą kotwicą. Złoto również działało, ale czasami zostawiało się w innym wymiarze fragmenty samego siebie.

Oczywiście funkcjonowało to do czasu, gdy Artemis Fowl, Holly Nieduża, Numer Jeden i Qwan przenieśli wyspę z powrotem do naszego wymiaru. Od tamtej pory demony żyją pod ziemią razem z innymi gatunkami wróżek.

Nic sobie nie robią z Księgi Ludu, nie noszą jej przy sobie i nie przestrzegają zapisanych w niej zasad, gdyż ich one nie dotyczą, co zostało wspomniane w Zaginionej Kolonii.

Najbardziej znanymi przedstawicielami tego gatunku są: