FANDOM

Artemis Fowl Edytuj

Genialny nastolatek, syn Artemisa Fowla I i Angeliny Fowl. Podczas pobytu w Przedpiekle urodzili się jego bracia - bliźniaki Myles i Beckett Fowl.

Wygląd Edytuj

Chłopiec ma kruczoczarne włosy i błękitne oczy. Jest szczupły i kościsty jak na swój wiek. Od dziesiątego roku życia najchętniej nosi szyte na miary garnitury. Po uratowaniu wyspy demonów zamienia się jednym okiem z kapitan Holly Niedużą.

Charakter Edytuj

W pierwszych tomach jest arogancki i zarozumiały. Jest pewny siebie i swojej inteligencji. Z powodu swojej silnej niechęci do ludzi mniej inteligentnych od siebie nie ma żadnych przyjaciół. Jedynymi osobami, które są w stanie z nim wytrzymać jest jego matka, oraz jego ochroniarz, Butler wraz z siostrą, Julią Butler. Późniejsza współpraca z wróżkami zmieniła jego charakter oraz postawę życiową.

Życiorys Edytuj

UWAGA SPOILER! Poniższy tekst może zawierać kluczowe informacje. (Pomiń)

Urodził się 1.09, w oddziale położniczym Sióstr Miłosierdzia. Od tamtej pory towarzyszy mu jego wierny osobisty ochroniarz, Butler. Kiedy miał dziesięć lat, jego ojciec został uznany za zaginionego, prawdopodobnie martwego.

W wieku dwunastu lat Artemis Fowl uprowadził wróżkę dzięki informacjom z Almanachu oraz Księgi Ludu i otrzymał za nią pół tony dwudziestoczterokartatowego złota. Przy okazji przechytrzył całą cywilizację wróżek, znajdując sposób na ucieczkę z pola czasowego.

W wieku trzynastu lat powstrzymał rebelię B'wa Kell,goblińskiej triady, która była w zmowie z Wrzoścem Pałką i Opal Koboi.

Trzy miesiące później usiłował sprzedać Kostkę-K, skonstruowaną ze skradzionych hełmów SKR Jonowi Spiro, co poskutkowało ogólnogatunkowym zamieszaniem. Kostkę udało się odzyskać, Spiro trafił do więzienia, a Artemis Fowl i jego przyjaciele zostali poddani czyszczeniu pamięci.

W wieku dokładnie czternastu lat i trzech miesięcy ukradł obraz Pascala Hervégo "Uprowadzenie" z Banku Międzynarodowego w Monachium. Kilka godzin później stał się ofiarą zemsty chochliczki Opal Koboi. Dzięki pomocy Holly Niedużej, krasnala-kleptomana Mierzwy Grzebaczka i Butlera udaje się mu ujść z życiem i odzyskać wspomnienia.

W trakcie następnej przygody chłopak ratuje porwanego demona, trafiając z Holly, Numerem Jeden i Qwanem do Przedpiekła. Podczas ucieczki ratują demony przebywające w Hybrasie, a Holly i Artemis wymieniają się gałkami ocznymi.

Niedługo po powrocie jego matka zapada na dziwną chorobę, na którą lekarstwo jest tylko jedno - płyn mózgowy lemura z gatunku Sifaka Jedwabna (Propithecus canidus). Niestety, gatunek ten był już uznawany za wymarły, zaś Artemis odpowiedzialny był za uśmiercenie ostatniego lemura. Z pomocą demona Numer Jeden razem z Holly wraca do przeszłości i, z drobnymi problemami, ratują zwierzaka. Okazuje się, że za wszystkim stała Opal Koboi, która próbowała zdobyć lemura, by móc podróżować w czasie. Niestety, udaje jej się uciec.

W dniu swoich piętnastych urodzin Artemis zorganizował spotkanie z wróżkami na Islandii by przedstawić im znaleziony przez niego sposób na rozwiązanie problemu globalnego ocieplenia. W trakcie spotkania atakuje ich sonda kosmiczna. W wyniku ataku ginie Raine Vinyáya i jej czternastoosobowy oddział. Artemis z pomocą Holly i Ogierka ratuje przed sondą Atlantydę i wyjaśnia kto za tym stał. W międzyczasie odchorował poważny przypadek Kompleksu Atlantydy, w wyniku którego rozwinęła się u niego dodatkowa osobowość, Orion Fowl. Odpowiedzialny za katastrofę okazał się Przewrot Bulwa, brat Juliusza Bulwy. Zrobił to, by móc uciec z więzienia i wrócić do swojej ukochanej. W ostateczności oboje giną, ratując wiele wróżek. Po tej przygodzie Artemis poddaje się terapii w klinice doktora Żywisława Argona.

Tuż po zakończeniu kuracji zostaje wplątany w kolejną aferę, stworzoną przez Opal Koboi by uciec z więzienia. Udaje jej się to, przy czym zyskała moc zdolną do otworzenia starożytnej blokady. Jeżeli jesteś pewien, że chcesz dowiedzieć się, jak to się skończyło, odwiedź tę stronę.

Zakończyła się strefa zagrożona spoilerami

Ciekawostki Edytuj

  • Artemis jest w stanie przypomnieć sobie hasła bezpieczeństwa sprzed ponad pięciu lat
  • Jest on w stanie porozumiewać się po angielsku, hiszpańsku, francusku i tajwańsku.
  • Przed akcją Kompleksu Atlantydy posiadał on chomika. Nie wiadomo, co stało się z nim później, wiadomo jednak, że Beckett został przyłapany na żuciu jego łapy. Fakt ten, wyolbrzymiony przez kompleks atlantydy spowodował, że Artemis przestał mu ufać.