FANDOM

Artemis Fowl: Fortel Wróżki - czwarta część serii Eoina Colfera.

Artemis Fowl: Fortel Wróżki
AF4
Tytuł Artemis Fowl:Fortel Wróżki
Oryginalny tytuł Artemis Fowl the Opal Deception
Data wydania (oryginał, w Polsce) 2005,2006
Autor Eoin Colfer
Liczba stron -
Wydawnictwo (oryginał, w Polsce) Viking Press/Disney Hyperion/ Puffin Books, WAB
Tłumacz Tomasz Piwowarczyk

OpisEdytuj

UWAGA SPOILER! Poniższy tekst może zawierać kluczowe informacje. (Pomiń)

Rozdział 1 "Ktoś całkowicie opętany"Edytuj

Opal Koboi ucieka z kliniki doktora Argona z pomocą swoich wiernych służących - bliźniaków chochlików, Mervalla i Descanta Sielawa . Mimo że na straży przed jej salą stał kapral Wodorost , a Żywisław przeprowadził test DNA tuż przed i tuż po ucieczce, nikt nie zorientował się, że Opal Koboi zastąpił klon.

Rozdział 2 "Uprowadzenie"Edytuj

Artemis Fowl znów planuje przestępstwo. Tym razem nie jest ono jednak zwiazane z wróżkami, gdyż po wymazaniu pamięci chłopak nie wierzy w ich istnienie. Teraz celem młodego geniusza jest kradzież najsłynniejszego w kryminalistycznym półświatku obrazu - impresjonistycznego "Uprowadzenia" . W tym celu musi włamać się do skrytki depozytowej w jednym z najlepiej zabezpieczonych banków świata. W biały dzień.

Rozdział 3 "O włos od śmierci"Edytuj

Holly Nieduża , będąca o krok od awansu, wraz z geniuszem technicznym Ogierkiem i przełożonym, komendantem Bulwą , rozwiązuje zagadkę ucieczki z więzienia goblińskiego generała Łuskonia . Wkrótce wychodzi na jaw, że jest to kolejny szalony plan równie szalonej chochliczki. W pułapce ginie Juliusz Bulwa, zaś Holly Nieduża zostaje uznana za winną jego śmierci.

Rozdział 4 "Karkołomna ucieczka"Edytuj

Artemis wraz z obrazem powraca do hotelu. Po otwarciu tuby okazało się, że w środku znajduje się urządzenie naprowadzające, zaś po drugiej jego stronie... Biobomba . Ludziom cudem udało się uciec. Nieprzytomnego chłopaka przejęła Holly, uzdrowiła go i zabrała w bezpieczne miejsce.

Rozdział 5 "Poznajmy sąsiadów"Edytuj

W SKR trwa poruszenie. Ogierek nie może uwierzyć w to, co widział na własne oczy. Tymczasowo władzę przejmuje Przywra Popędek , gnom zajmujący się ściganiem podejrzanych wróżek policyjnych. On też prowadził dochodzenie w sprawie Holly, która zostaje uznana za zmarłą. Wyżej wzmiankowana zmarła przebywała tymczasem w Irlandii wraz z Artemisem Fowlem. Opowiada mu, jak się poznali. Tuż potem Opal Koboi porywa oboje i zabiera pod ziemię.

Rozdział 6 "Paskudne stado trolli"Edytuj

Do gry wraca Mierzwa Grzebaczek. Po długiej batalii prawnej jedynym, co stoi mu na drodze do wolności jest rozmowa z komendantem Bulwą. Wtedy krasnal dowiaduje się o jego śmierci. Zdesperowany ucieka z promu więziennego na głębokości kilku kilometrów. W międzyczasie Butler , zaniepokojony zniknięciem Artemisa, wraca do Dworu Fowlów, gdzie spotyka Mierzwę. Tan przekazuje mu dysk optyczny Artemisa, który przywraca ochroniarzowi wspomnienia. Razem planują pomóc Artemisowi i Holly.

Rozdział 7 "Świątynia Artemis"Edytuj

Tymczasem Artemis i Holly zostają zamknięci w Parku Jedenastu Cudów Świata wraz z gromadą wściekłych trolli. Udaje im się wydostać ręce z kajdanek, lecz cóż można poradzić gołymi rękoma, włóknem termicznym i dwoma bateriami przeciwko trollom? Na szczęście Butler i Mierzwa przybywają z odsieczą skradzionym wahadłowcem.

Rozdział 8 "Wreszcie inteligentna rozmowa"Edytuj

Cała drużyna ucieka przed SKR, które złapało ich trop. Artemis odzyskuje pamięć dzięki dyskowi optycznemu.

Rozdział 9 "Córeczka tatusia"Edytuj

Na jaw wychodzi prawdziwa skala planu Opal. Artemis wraz z przyjaciółmi planują uratować podziemny świat raz jeszcze.

Rozdział 10 "Koński zmysł"Edytuj

Ogierek, dzięki drobnej pomocy Chixa Gryzonia orientuje się, że Opal Koboi uciekła z kliniki i umieściła tam klona zamiast siebie. Informuje o tym Radę, która zezwala na wylot promu naddźwiękowego. Tymczasem Artemis i spółka znajdują niewidzialny prom Opal Koboi. Przeprowadzają akcję dywersyjną i pozbawiają Opal jej głównej broni, którą neutralizują w miejscu całkiem nieodpowiednim dla jej planu. Tymczasem dociera do nich prom naddźwiękowy pilotowany przez majora Wodorosta .

Rozdział 11 "Ostatnie Pożegnanie"Edytuj

Cała przygoda (znów) dobrze się kończy, jednak z powodu Przywry Popędka Holly rzuca SKR i zakłada wraz z Mierzwą, któremu uchylono zarzuty, agencję detektywistyczną. Artemis i Butler wracają na powierzchnię, zaś Opal Koboi przeżywa (przepracowywuje) najgorszy tydzień swojego życia, zanim zostaje złapana przez SKR

Zakończyła się strefa zagrożona spoilerami